3 Ağustos 2012 Cuma

Z'nin rahat pantolonu dikim aşamaları

Herkese selam. Sıpsıcak ve nemli bir Bursa gününde çatlayana kadar diktim bugün. Sırf sizin için :) Bu arada ben F. Z minnak bir seyahat yaptı ablasına. Ve bütün işler bana kaldı. Hatırlarsınız kızımızın rahat pantolonunu. Hani ben buralarda yokken yazmıştı. Ben de 44 bedende dikmiştim tatile gitmeden önce. Hatta bol bol giydim ufak tatilimde. Gitmeden önce de 2 farklı kumaş aldım aynı modeli çalışmak için. Gelirgelmez ilk işim bu modeli çalıştım. Birincisini dikerken fotoğraflamadım ama ikincisini adım adım fotoğraflayarak diktim. Hazırsanız başlıyoruz;

Burda Temmuz 2011 102 No'lu model. Şu anda dergide anlatıldığı gibi değil de doğaçlama yapacağım. Takıldığınız bi yer olursa parmak kaldırırsınız.

Z- Hani sululuk yapmadan yazacaktın?
F- Nasıl ya? Sen yoksun ki. Hayal görüyorum ben şu anda. Kışt kışt!

Önce kalıbımızı çıkarıyoruz. Ben çoook önceden çıkardığım için kalıbı, direkt yerleşime geçiyorum. 44 beden çıkarmıştım. Ama şu anda 42 bedenim. Pantolon bol biraz ama ben seviyorum. Bir sakınca görmedim aynı kalıbı kullanmakta. Dikiş paylarını 1 cm verdim sadece. Normalde 1,5 cm olacak.
Yerleşim şöyle;


Öncelikle kumaş boyutlarından bahsedeyim; çift en dediğimiz kumaşlar genelde 140-150 cm ende olurlar. Kıyafetlerde bunları tercih ederiz. Tek en dedğimiz kumaşlar; 70-75 cm olurlar, ki bunlar genelde eskilerin kullandığı emprime yada basma denilen kumaşlardır. Kumaş alırken çift en olmasını terih ediyoruz. Bir de kupon kumaşlar ve enleri iki metreyi bulan pike kumaşlar var. Umarım onlarla da bir şeyler yapıp paylaşırız. Konumuza dönersek; Kumaşım 150 cm ende. 1.50 metre almıştım. Bol bol olsun işiniz yarım kalmasın :)

Bu şekilde yaptığım yerleşimle 5 parçayı biçtim. 5. parçayı göremiyorsunuz. 10 cm. ende kumaş biçtim onun için ayrı olarak. Kemer için yani. Biçkiyi çift kattan yaptım. 2 adet ön pantolon parçası, 2 adet arka pantolon parçası, 2 adet ön cep torbası ve 2 adet de arka cep torbası (arka cepten kasıt, ön pantolon parçasının eki) ve bir adet 10 cm ende 150 cm uzunlukta kemer.

Böylece toplamda elimizde 9 adet parça var.


Bu arada patronlardaki düz iplik boylarına dikkat etmeyi unutmuyoruz. Hem desenli kumaşta yamuk yumuk bir görüntü oluşmaması, hem de kumaşın dönmemesi için mutlaka düz iplik boyu ölçüsüne dikkat ediyoruz.


Öncelikle cep torbalarını dikiyoruz. Ön pantolon parçasına, ön cep torbasını yüzü yüzünde iğneliyoruz ve dikiyoruz. Yüzünü çevirip ütülüyoruz. İsterseniz kenarından incecik süs dikişi yapabilirsiniz. Benim kumaşım çok esnek olduğu için süs dikişi yapmadım potluk oluşmasın diye. Pantolon telası ütüledim dik durması için.


Daha sonra arka cep torbasını yüzü tersinde çıt yerlerinden üstüste koyuyoruz. (Çıt yerleri patronda belirtilmiştir. Patronu kumaşa aktarırken makasla minik birer çıt atın) 


Benim çıtlarım herzaman ki gibi devasa :) Ama siz minnak atın. Dikerken azap oluyor. Benden uyarması.


Eveet şimdi ne yaptık? Ön ve arka cep torbası üstüste oldu. Şimdi bunları yüzü yüzünde dikiyoruz. Yani cep torbamızı oluşturuyoruz.


Önden bu görüntüye ulaşıyoruz. Üst ve yanda parçaları birbirine iğneliyoruz ki daha rahat çalışabilelim. Yanda teyel alıyoruz. Çünkü birazdan ön ve arka pantolon parçasını birleştireceğiz.

Daha detaylı olarak böyle görünüyor.

Ve nihayetinde, ön ve arka pantolon parçasını yüzü yüzünde teyelliyip dikiyoruz. Daha sonra iki bacağı ağ dikişiyle birleştiriyoruz.

Üstte cep torbası kısmında teyel alıyoruz.


Bel kısmının içten ve dıştan görüntüsü böyle olacak.


Son olarak bel kısmına, 10 cm ende kestiğimiz  kemeri ekliyoruz. Önce yüzü yüzünde bir uzun kenarı  dikiyoruz. Daha sonra diğer uzun kenarı 1cm. kıvırıp içten teyelliyoruz ve dikiyoruz. Z'nin rahat pantolonunda bel kısmı lastikle çalışılmıştı. Benim kumaşım esnek olduğu için lastik geçirmeyi tercih ettim. Seçim sizin, kumaşınızın elverdiği şekilde bir kemer yapabilirsiniz.

Hepsi bu kadar. Bitmiş halini malum tek tabanca kaldığımız için göremiyorsunuz. Yarın giyip, sokaktan geçen birine çektirmeyi planlıyorum. Tabi adama ilk yarım saat deli olmadığımı, blog yazarı olduğumu, partnerimin tatilde olduğunu, aynadan çekersem çok kötü olacağını vs. birsürü garip açıklamayı yaptıktan sonra :) Herkese kucak dolusu sevgiler ve kocaman öpücükler...

8 yorum:

  1. ellerine emeğine sağlık iyi günlerde giy yeni cicini canım..:)bitmiş halinide çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Merakla bekliyorum üstünde görmeyi :)

    YanıtlaSil
  3. Sevilcimcok tesekkurler canikom. Giydim de cok feci yakti :)) pek huzurla giyemedim puantiyeliyi. Zincir desenli olan daha rahat :)

    YanıtlaSil
  4. Denizcim cektirdim fotograflari. Aksam editliyciim yaziyi. Operim cok :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel olmus.cok rahat oldugu belli. ne kadar şanslısınız böyle yetenekli oldugunuz için :)
    bu arada cekilisim var bklerim ben de....
    http://merababenisil.blogspot.com/2012/08/ilk-cekilisimmmmm.html

    YanıtlaSil
  6. Işılcım; gerçekten çok rahat. Hemen katılıyoruz çekilişine :) öpüyoruz kocaman, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. pantolon çok şık olmuş iyi günlerde kullanın... peki biz yapmak istersek kalıbını nasıl bulucaz yardımcı olabiliyomusunuz bu konuda...???

    YanıtlaSil
  8. nurten fişek : tabiyki yardımcı olmaya çalışırız temmuz 2011 burdasından 102 nolu kalıbı kullandık.bu dergi elinde yoksa internette eski burdaları satan siteler var birde burda nın kendi sitesine mail atıp eski dergileri alabiliyorsun. yardımcı olabildiysek ne mutlu .sormak istediğin başka birşey olursa burdayız :)

    YanıtlaSil

Ben diyorum ki;