23 Mart 2015 Pazartesi

KOKULU TAŞ DENEMELERİM..

Selamlar ben Z :) Bu sıralar degişik değişik hobilere merak saldım:) Bunlardan biride kokulu taş .Gelelim nasıl yapıldıgına: İhtiyacımız olan 3 şey var kokulutaş tozu ,ılık su birde silikon kalıp

   

Yapıcağımız kalıbın büyüklüğüne göre kendimize bir ölçü belirliyoruz ben ufak bir bardaktan baz aldım .Bir ölçek kokulu taş malzemesi ve aynı ölçeğin yarısı kadar ılık suyu ahsap bir spatula yardımıyla iyice kariştırıp silikon kalıba döküyoruz  ve biraz sallıyoruz ki hava kabarcığı kalmasın.sonrada kalıba döküp 15-20 dk bekleyip kalıptan cıkarıyoruz .Ben kış oldugundan iyice kuruması için peteklerin üzerinde biraz beklettim .İşte bukadar basit:)


Gözüme çok sade gelen taşları  akrilik boyayla boyadım oda yetmedi birazda peçete dekupajı yaptım:)Fiyonkları yapıştırma kısmını ise birkaç yapıştırıcı denedikten sonra beyaz tutkalla çözdüm..
Umarım yapmak isteyenlere birazda olsa bir faydası olmuştur.

32 yorum:

  1. kokulu taş tozu nerelerde satılıyor acaba? İlk defa duydum ben.:(

    YanıtlaSil
  2. gayet başarılı olmuş,çok güzel elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. melodram: malzemeyi arkadasım istanbuldan eminönünden aldı ama internette bir çok sitede satılıyor bir bakın isterseniz yapımıda cok kolay:)sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. güzellikler dünyası: çok teşekkürler.benimde çok içime sindi:)

    YanıtlaSil
  5. hem kokusu da çok güzel ki:)) ellerine sağlık Zişan'cım:)

    YanıtlaSil
  6. ebygale: ayy canım benim blogtan yorumu unutmusuz artık:) sana yenisi yapıcam nazar çıktı gitti yenisi şans getirsin:

    YanıtlaSil
  7. Kalıplar da mı İstanbul'dan? Pek güzeller :)) Çok beğendimmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ersin hepsi istanbuldan kalp kalıp hariç o mutfaktan:) başka işe yaramayınca malum pek bir beceriksizim o konuda bari kokulutaş kalıbında kullanıyım dedim:) senin yaptıklarının yanında bunların lafı bile olmaz:)

      Sil
  8. çok güzeller ellerinize sağlık.
    bende yeni merak saldım yapıyorum ancak renklerinde sorun yaşıyorum kalıptan çıkardıktan sonra bekledikçe rengi değişiyor neden olabilir acaba ?
    hem sıvı hem toz boya kullandım aynı sorunu yaşadım ne yapmam gerekir bilginiz varmı ?
    kübra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler kübracım.ben renkler için toz boya yada sıvı boya kullanmadım.malesef konuda bilgim yok:( isteiğim yerleri direkt akrilik boyayla boyadım kokusununda bir değişiklik olmadı.istersen birde öyle dene:)

      Sil
  9. teşekkürler, denemek isterim ama akrilik boya hiç kullanmadım nasıl uygulayabilirim ve peçete dekupajını nasıl yapabilirim tarif ederseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elimden geldiğince anlatırım tabiyki.peçete dekupajı için peçete tutkalı lazım bendeki cedence marka çok çeşitleri var.tek yapman gereken peçeteden istediğin deseni kesiyosun ve tek kat olucak şekilde ayırıyosun.sadece desenli incecik bir kısım kalıyor.sonra yapıştıracağın yüzeye mümkünse biraz büyük diktörtgen diyebileceğim bir fırçayla sürüp deseni yavaşca üzerine koyuyosun sonra tekrar aynı tutkaldan bu sefer peçetenin üstüne oratadan yanlara doğru sürüyosun burdaki amaç peçetenin potluk yapmasını engellemek.akrilik boya kullanımındada hiç bişey yok istediğin bir fırçayla boyayı direkt sürüyosun çabuk kuruyan bir boyadır. kokulu taş için ben vernik kullanmadım ama farklı şeyler boyarsan özellikle yıkanan şeyler için son aşama olarak su bazlı vernik yada sprey vernik kullanabilirsin.umarım yardımcı olabilmişimdir.takıldığın başka bişey olursa mutlaka sor yardımcı olmaya çalışırım seve seve.şimdiden kolay gelsin..

      Sil
  10. Cok hos olmuslar emeginize saglik:) bende kokulu tas denedim ama kaliptan cikarirken kirildi diger denemelerimde ise bi saati geckin beklettim kurumadigini dusunerek ama yine kirildi sizde boyle bi sorunla karsilastinizmi neyi yanlis yapiyor olabilir kalibi yaglamak vs gerekirmi :(

    YanıtlaSil
  11. çok teşekkürler zeliha.hiç öyle bir problem yaşamadım.tahminimce suyunu fazla katıyor olabilirsiniz.yada ana malzemeden kaynaklanıyordur bir saatte kesinlike donması lazım.

    YanıtlaSil
  12. Aldigimiz tas tozlarina yuzde atmis su koymamiz,gerekiyormus biz goz karari koyduk terazimizde yok yuzde atmis suyu nasil hesaplayabiliriz sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrb zeliha: bende ölçü terazisi kullanmadım ama kendimce bir kap belirledim bir ölçü toz koydum.aynı kap ölçüsünü kullanarak yarım ölçü ılık su koydum.yüzde 60 ına denk gelmedi benimki yarısı kadar oldu.birde böyle dene istersen ama bir kap ölçüsü belirlersen daha kesin olur .

      Sil
    2. Simdi deniyecegim sonucu sizede yazarim cok tesekkurler ilginiz icin.

      Sil
    3. sonucu mutlaka bekliyorum:) .umarım olur.ne demek herzaman yardımcı olmaya çalışırım, elimden geldiğince tabiyki:)

      Sil
  13. malzemelerimi aldım ama nette hiç bi yerde düzgün açıklama bulamamiştım iyiki sizin blogunuza bakmışım çok teşekkür ederim heycanla kargomu bekliyorum inş başarılı olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim.Umarım yardımcı olmuştur yazım.Eger bir sorun olursa seve seve yardımcı olurum.takıldığınız yeri sormanız yeterli.

      Sil
  14. Mıknatıs yapıştırmak istiyorum sıcak silikon işe yaramadı ne yapmalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrb.sıcak silikon taşı tutmuyor malesef beyaz tutkalla yapıştırdım .mıknatsı denemedim ama isterseniz birde beyaz tutkalla deneyin .oda olmazsa soğuk silikon olabilir.

      Sil
  15. bende yaptım gayet basit ve eğlenceli

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, ben küçük boy desenli çerçeve kalıbı ile denedim. 5 cay kasığı toza, 2 cay kasığı ilik su koydum ama kalıbı çıkartırken sürekli Kırıldı 😓 ben mi yanlış Ölçü kullanıyorum, tas tozumu kalitesiz acaba..? Yardımcı olursanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kururken güneş görürse kırılabiliyor. Güneşte mi beklettiniz acaba ?

      Sil
    2. yaptığımda kıştı kalorifer peteğinin üstüne koydum kırılma problemi yaşamadım açıkçası.

      Sil
  17. ankara demetevlerde sesil pastacılık diye biryer var kokulu sabun,kokulu taş ,silikon kalıpları satıyorlar çeşit çeşit 500 farklı silikon kalıp vardı, nasıl yapılacağını bilmiyordum saolsunlar özel olarak ilgilendiler nasıl yapılacağını en ince ayrıntısına kadar uygulamalı olarak anlatıp gösterdiler. Ayrıca fiyatlarıda suluhana göre çok çok uygun

    YanıtlaSil
  18. Merhaba ben de kına gecem için çerçevelerden yapmak istşyorum bu boyutta. 1kg tozdan bu boyutta kaç çerçeve çıkar? Yardımcı olursanız sevinirim ;)

    YanıtlaSil
  19. Kokulu Taş çalışmalarınız güzel isimdeki url ye de göz atmanızı tavsiye ederim. Yeteneklisiniz daha güzel objeler türetebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  20. Bende yaptım kırılınca ne yapıyorsunuz acaba atıyormusunuz yoksa değerlendirebilirsiniz tekrardan

    YanıtlaSil
  21. kokulu taş yapıyorum ama üzeri alçı gibi renk atıyor kuruma nasıl olacak

    YanıtlaSil

Ben diyorum ki;