27 Mart 2015 Cuma

KIRK UÇURMA SEPETİM

Herkese selamlar ben Z:) Günün konusu başlıktanda anlaşıldığı üzere kırk uçurma sepetim.Çok yakın bir akdaşım ve biricik tosun oğlu  yumurta toplamaya bana geliceklerdi soft ve sade şeylerden hoşlandığını bildiğim arkadaşım için farklı bir sepet yapmak istedim. Nette araştırmalarımda istediğim tarzda örnek olabilecek bir görsele rastlayamıyınca başladım düşünmeye sonuçta böyle birşey çıktı ortaya ben çok sevdim umarım sizde sevmişsinizdir.

 Malesef yapım aşamalarının fotosu yok ama elimden geldiğince ayrıntılı anlatmaya çalışacağım.


Elimdeki sepetin içini elyafla doldurdum çünkü yaptığım şeyleri direk sepetin içine koyduğumda çok aşağıda kaldılar ve güzel bir görüntü olmadı.Sonra üstüne silikon tabancası yardımıyla jüt-cuval bezi diye geçen kumaştan yapıştırdım,kenarınada dantel şerit geçtim.

Yumurtanın içini bir güzel boşalttım çok hafif kalıp sürekli düşünce boşaltmak için açtığım delikten içine sıcak silikon döktüm ( silikon tabancası ile) .yumurtanın altını ise naturel rafya ile ortası boş kalıcak şekilde sardım bir nevi kuş yuvası gibi:)

Kavanozları ise yine aynı kumaşla kaplayıp naturel rafya ve yapma çiçekle süsledim.

Minik sepetleri ise pet şişe kapağından kendim yaptım .buda başka bir post konusu:)
elimde yuvarlak bir aynam vardı dışını söküp aynı kumaşla onuda biraz süsledim
son olarakta annesinin minik yıldızı için ufak bir yıldız diktim

Az kalsın unutuyordum sepetin önemini hatırlatıcak ufak notlar yazdım. Kagıtlarında konsepte uyması için A4 kağıtlarını bildiğimiz çayda biraz bekletip çok sıkmadan kuruması için kenara aldım sonrada ufak ufak kesip kenarlarını yaktım..

Merak edenler için sepetin içine koyduğum şeylerin anlamları

Yumurta: yumurta gibi tok ve bereketli olsun

Un: ak saçlı dede/nene olsun diye

Mendil:temiz pak olsun diye(not: ben koymadım)

İp: uzun bir ömrü,sağlıklı saçları olsun diye

Ayna: gelecegi ayna kadar parlak olsun diye

Para: parasız kalmasın diye

Şeker:şeker gibi tatlı bir insan olsun diye

1 yorum:

  1. Aradığımı sayenizde buldum. Ba yıl dım. Emeğinize sağlık♡

    YanıtlaSil

Ben diyorum ki;