25 Mart 2015 Çarşamba

YASTIKLAR BOYANSIN EVLER RENKLENSİN :))

Selamlar ben Z..Bu sıralar degişik hobilere merak saldıgımı bir önceki yazıda anlatmiştim şimdi onlardan biri daha geliyor yastık boyama:)

  Hersey, elimde seneler öncesinden kalma kumaş boyalarımı bulmakla başladı .Zamanında niçin aldıgımı hatırlamıyorum bile okadar eski anlayacağınız:) konuyu geri dönersek ilk başta basit bir kalp çizip içini kestim ve kendime şablon oluşturdum ve ufak bir kumaş parçasını boyamaya başladım tam bitirdim cokta güzel oldu derken kagıdın deforme oldugunu ve kenarlara taşma yaptıgını farkettim ve hazır şablonları araştırmaya başladım.çok güzel desenler görünce dayanamayıp 6-7 tane sipariş verdim . şablonlarımı tahtakalehobimarket ten aldım.

   Bunların sonucunda başladım yastık boyama:)  birkaç püf noktası edindim tamamen kendi deneyimlerim belkide başka yöntemlerde vardır çok fazla araştırmadım açıkcası:)

  Gelelim nasıl yaptıgıma:

  Kumaş olarak ilk başta amerikan bezi kullandım çok iyi sonuç aldım boyayı hemen çekti dagılma yapmadı boyama için ideal bir kumaş. Elimdeki amerikan bezi bitince polyester agırlıklı bir kumaş boyadım ama bu diğeri kadar kolay olmadı boyayı zor kabul etti daha fazla boya ve kol gücü  harcadım :)

  Fırçalarda birkaç denemeden sonra dogru fırçayı buldum .Sünger ponpon fırçayla güzel boyanıyor küçük bir desen yapıcaksanız memnun kalırsınız ama benim gibi büyük bir desen yapmak isterseniz boyanızın yarısı süngerde kalır bir şişe boyayla iki yastık boyayabilicekken tek yastıkta biter.
 Diğer fırça ise stencil fırcası diye geçsede daha çok ahsap ta başarılı kumaşta boyayı kumaşa çok zor aktardıgından çok daha fazla kol gücü kullanmak gerekiyor ve bu beni çok yordu bu fırçayıda eledim.


  Dogru fırçayı nalburdan 1tl ye aldıgım polisan marka sıradan bir boya fırçasında buldum. boyayı sünger gibi cok cekmedi ve kumaşa hızlı aktarmamı sağladı..

 Kumaşa şablonumuzu yerleştiriyoruz ve kenarlarından maskeleme bandı ile sabitliyoruz.ama ufak desenlerde kayma olabiliyor bunun için cadence markasının stencil şablon yapıştırıcı spreyi var harika bir icat oldugunu düşünüyorum:) 25-30 cm uzaktan şablona sıkıp kumaşa yerleştiriyoruz geçici olarak kumaşa yapışıyor ve işimizi çok  hızlandırıyor. tek püf noktası fazla sıkarsanız beyaz renk kalıntı oluşuyor .



 Desen devamlılıgında ise tek zorluk her seferinde kenarlarını temizlemek zorunda kalmak :(seffaf oldugundan desenin bitişini  rahat görmek için bu şart .ıslak mendiller bu iş için yeterli..

Boya olarakta yine cadence  marka boya kullandım sulandırılmayan bir boya sadece sürüyosunuz. bir tüp boyadan iki tane yastık boyayabildim.







Bunlarda bazılarının bitmiş halleri ..





 Umarım begenmişsinizdir herkese kocaman öpücükler:))

12 yorum:

  1. Hayran kaldım hepsine tek tek, gerçekten şu sünger fırçalar bildiğin boya yiyor sadece... Fırcayı da dikkat etmek gerek, yoğun alınca desenden kayma yapıyor. :) O da olmaz yani... Ellerine sağlık Komşu Z. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen begenince ayrı bir seviniyorum ersin çok zevklisin:) siyah yastıgı sünger fırçayla yaptım bir şişe boyayla tek yastık boyayabildim diger fırçAyı keşfedince 2 yastık için tek şişe yetti:)

      Sil
  2. süper olmuş ellerine sağlık :) Hazır yastıklara taş çıkarmış. Çalışmalarının devamını bekliyoruz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sagolun begenmenize çok sevindim :)boyamanın en zevkli kısmı istediğim renk ve deseni yapabilmem magza magza yastık aramama gerek kalmadı sırada daha renkli yastıklarım var balkon için cıvıl cıvıl bir konsept yapmaya başladım..

      Sil
  3. ee ne denir süper olmuş ,bravo size

    YanıtlaSil
  4. Yüz boyama, yastık boyama... sen bu boya badana işlerinde ne kadar iyisin kuzum:) workshop talep ediyorum:)

    YanıtlaSil
  5. hertürlü fırça ve boya işini seviyorum galiba kitanam:) craft ustaları olarak karşılıklı workshop talep ediyorum bende:)

    YanıtlaSil
  6. hepsi ayrı bir sanat eseri olmuş eline sağlık z :)

    YanıtlaSil
  7. çok çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. süper olmuş, benim de elimde amerikan bezi ve kumaş boyalarım vardı bir zamanlar almıştım. stencili bir kaç haftadır düşünüyordum ki sizin sitenize denk geldim. iyi ki de denk gelmişim. aklımda türlü sorular vardı ve hepsine cevap aldım sayenizde teşekkürler :) stencili tekrar kullanma fikri aklıma takılıyordu ve tabi ki fırça işini de öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten çok hoş olmuş. Amerikan bezi nasıl bir kumaş ince mi, başka hangi kumaşlarla olur acaba

    YanıtlaSil

Ben diyorum ki;