7 Mayıs 2012 Pazartesi

Hıdrellez Böyle Geçti...

Mayıs 6 yılın en sevdiğim zamanıdır. Çünkü bahar başlar, bildiğimiz yaz güneşi geri gelir. Ama daha da önemlisi Hıdrellez günüdür. Hikayeyi bilirsiniz; Hıdır ve İlyas 5 Mayıs gecesi ellerindeki bereket kamçısını doğanın üzerinde gezdirir. Bu sebeple o gece tüm dünyaya bereket yağar. Ve biz ademoğulları bu bereketten sebeplenmek için elimizden geleni yapariz. Bu yıl benim yaptıklarım gercekten biraz komikti fakat inanin ki hepsini canı gönülden yaptım. Şöyle ki:
Cumartesi akşami, para keselerini gül dalına astım. Sonrada deniz kenarina inip taşlarla dileklerimi çizdim. Tabi ateşten atlama ritüelini de gerçekleştirdim üç kez. :)
Sabah saat 5 de uyanıp yanımızdakilerle hiç konuşmadan tekrar sahile inip denizden çakıl taşı aldik bir avuç. Eve dönerken de yeşilliklerde yuvarlandik. Sonra zeytindalı ve çiçek topladik kapıya asmak için. Eve gelincede geceden gülün altına koyduğumuz yumurtaları kaynatıp afiyetle yedik.
Daha sonra ben, cangıla dönen küçük bahçemizdeki naneleri biçtim. İki haneye hediye edilmesi lazimmış benimkiler Z. ve Ç.'e gidecek. Bu arada Z. icin de bolca dua ettim ve dilek diledim. Umarim herkes için güzel bir yıl olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ben diyorum ki;